dancing in the rain

När jag tittar runt på andras bloggar, och ja jag erkänner att bloggar är en av mina få laster, så blir jag jäkligt sugen på att göra om hemma. Eller ännu bättre, skaffa en helt egen lägenhet som bara är min och som jag kan göra precis vad jag vill med. Och när jag dessutom jobbar på ett företag som inte gör annat än att ägna sig åt lägenhetsuthyrning så blir inte suget efter något eget mindre.
Jag vill ha en egen klädkammare, jag vill ha ett mysigt jobbhörn, jag vill ha en fin säng, jag vill ha ett fint kök med massor med teer och fina koppar, jag vill ha en balkong med ett pytteväxthus, jag vill ha fina bokhyllor, jag vill ha en skön soffa, jag vill ha en egen läsfåtölj. Vet inte hur allt kommer kunna få plats men jag vet att det kommer bli världens finaste lägenhet!

Vädret blir stadigare sämre här på lite nordligare breddgraderna, men jag sitter ju inomhus ändå så atte... aah... Det gör ju itne så mycket!
Håller för övrigt på att bli tokig på att jag inte får sova ut på morgonen och sen går och lägger mig tidigt på kvällen. Jag behöver vara vaken och sen behöver jag sova! Det funkar bara så när jag träffar Hosjöpeepsen som jag orkar vara vaken shitloads med länge. För då gör vi saker hela tiden så då hinner jag inte bli trött.
Menmen jag ska försöka vara uppe i helgen för då ska vi göra massor med saker. Jag, mamma och Babsan ska på loppis på lördag och då hoppas jag att det ska bli fint väder så vi slipper springa mellan bilen och loppisarna som vi gjorde när vi var påväg hem från fjällen. Det regnade kontant heela tiden och skulle vi ur bilen så var det bara att dra upp huvan, ta sikte och springa för att vad benen höll! Och inte fick vi med oss speciellt mycket heller!
Nej... Nu börjar det lukta lunch här på kontoret och eftersom jag sitter mitt emot köket och matsalen utan något skydd så fullkomligt väller det inte matlukt här hos mig i mitt lilla hörn.
Om 10 minuter är det min tur, och imorgon gör jag min sista dag för mig. Ikväll blir det hallonpaj och imorgon blir det morotskaka.
Ciao

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback