När musiken är vacker

Självklart så glömde jag kameran i bilen igår när vi var och fiskade men det var inte så mycket att ta kort på så det gör inte så mycket.
Vi fick tre fiskar, två små abborrar (jag har slagit upp det och ja, det stavas faktiskt så) och en gädda. Dock ingenting som vi sparade.
Sen har jag även kastat med fluga för andra gången i mitt liv och det går framåt. Men jag har egentligen inte så mycket att skriva men det är ju bra att hålla bloggen levande med nya inlägg ofta. Eller det kanske är bättre om de faktiskt innehåller något...

Ohh! Läste i tidningen idag att det var en myskoxe på rymmen i Härjedalsfjällen!!! En sån vill jag se! Tänk om vi hade varit där uppe nu. Men en av mina mostrar är där nu så jag ska nog ringa mamma och be henne säga till Margareta att det finns en oxe där uppe och att den kunde bli arg om man gick för nära.
Men det är klart den blir putt om man går för nära så, det blir väl alla djur tillslut. Dock är ju myskoxar kanske inte det djuret som man vill reta upp, jag tror att de kan vara ganska elaka när de själva vill.

Telefonen här på jobbet är helt tyst men eftersom inte posten har kommit än så¨har jag inte så mycket att göra. Har fixat alla felanmälningar, svarat på alla mail och lämnat ut en nyckel. Men jag kommer säkert ångra att jag klagar eftersom det kan bli anstormning...
Igår innan vi var och fiskade så åkte vi till en gårdsbutik i Lunån, det var supermysigt med massa djur som gick lösa och så luktade det väldigt gott inne i butiken också. Träffade på en gris vars mage på riktigt släpade i marken för den var så tjock! Och så hade de kycklingar i en kaninbur och sen hade de hästar, fjällkor, och höns. Och kalkoner... Min stora rädsla här i livet, efter åska såklart. Men jag höll mig bakom mamma och blev inte anfallen idag!
Jag ska garanterat åka dit igen och titta, och akta mig för kalkoner. De hade massor med söta burkar med marmelad i, och så hade de massor med fina ostar och kex. Vi köte en ost som heter Madicken (hon som har butiken har en dotter som heter Madicken) och så köpte vi lite kex, moster nr 2, dvs hon som inte är i fjällen, köpte fetaost och något mera. Madickenosten var jättegod men jag tycker inte om fetaost alls så den var inte god.
Påväg till fiskesjön så åkte vi fel, vi åker ofta fel när mamma kör för det är ganska svårt att hitta, men vi kom in på en väg som jag inte ens visst fanns, och tillslut så kom vi fram till ett vägskäl med en skylt där det stod Trotzigs koja på. När vi vände, åkte tillbaka, och vände igen åkte vi precis samma väg men då kom vi rätt. Så vi hamnade nog på en spökväg eller så!

Som jag sa så glömde jag kameran hemma igår och vi kom hem såpass sent att jag inte hann lägga in några bilder från fjällen.Det enda jag gjorde när jag kommit hem var att slänga in en tvätt i maskinen, duscha, påminna pappa om att hänga tvätten och sen ringa ett kort samtal till Christoffer och sen somnade jag. Men det kommer bilder, dock inte nu eftersom jag ska vara hos Christoffer de kommande dagarna.
Usch jag har ett myggbett på käklinjen :(

Det ser ut att bli helt okej väder idag så jag funderar på om jag ska ta en liten promenad ner till stan när jag har slutat och kanske bunkra upp lagret med onyttigheter. Jag ska trots allt cykla till jobbet imorgon! Kan ju slå två flugor i en smäll och möta upp Christoffer och Andreas vid tåget när jag har varit och handlat. Eller så ber jag C att handla innan han åker. Det är ju också en varitant så kan jag bara gå en liten sväng utan mål efter jobbet. Dock så har jag ju inte kameran här, men jag har en mobil som jag kan fota med.
Detta blev väldigt mycket text känner jag, men det kan bli så när jag inte har så mycket att göra...
Hmm nu lyser solen också, det har den inte gjort på länge!
Kanske ska lägga mig ute med en bra bok när jag har tagit min lilla promenad, eller om jag tar musik i öronen när jag går och låter världen bli vackrare än vad den är utan musik.

Nej nu ska jag ut och göra saker!
Ciao

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback